مرداد ۱۱

یکی مرا راهنمایی کند که جمهوری ایرانی چه صیغه ای ست و مصداق واقعیش چیست؟ گمان کنم اینهایی که در خیابان فریاد می زدند استقلال آزادی جمهوری ایرانی منظورشان این بوده که جمهوری اسلامی دیگر بس است. منظورشان این بوده که پیشوند اسلامی را برداریم و به عبارتی دین را از حکومت جدا کنیم. بالاخره بعد از مدتها که روشنفکران ایرانی این بحث را روی کاغذ پیش می بردند، ورژن خیابانی اش هم پدیدار شد.

ولی حالا چرا اصطلاح جمهوری ایرانی؟ قافیه به تنگ آمده یا شاعر به جفنگ؟ البته من استاد دستور زبان فارسی نیستم و اگر اشتباه کنم حتما دوستان اصلاح خواهند کرد. اما در اصطلا ح جمهوری ایرانی، واژه ی ایرانی واژه ی جمهوری را توصیف می کند. یعنی جمهوری از نوع ایرانیش.  به عبارتی در ذهن شنونده شکل جدیدی از حکومت جمهوری به نام جمهوری ایرانی القا می شود. حالا این جمهوری جدید چیست، چه ویژگی هایی دارد  و موج سواران محترم در آینده چطور می خواهند از این اصطلاح فی البداهه سواری بگیرند؟  تعریف این جمهوری در واژه نامه های سیاسی آینده با چه جملاتی نوشته خواهد شد و کدام قهرمانان ملی در کتابهای تاریخ دبیرستانی نسل های آینده  به این شتر گاو پلنگ علف خواهند داد؟

آقا! خانم! ما یک بار با واژه ی من د رآوردی جمهوری اسلامی ماتحت ملی مان را به آخوند و آقازاده اش تقدیم نمودیم و سی سال است که داریم برای بیرون آوردن چیز مقدس اسلام زور می زنیم حالا هنوز بیرون نیامده داری مقدمات پورنوی ملی جدید را آماده می کنی. دست نگه دار!

حداقل اگر می خواهی فریاد بزنی این را فریاد بزن: استقلال دموکراسی آزادی . اینطوری تکلیف خودت را با جمهوری خلق چین  و جمهوری خلق کره و .. روشن می کنی. و اگر چه جمهوری دموکراتیک هم اصطلاح چندان روشنی نیست اما حداقل وجه دموکراتیک آن بازتاب خواسته های توست.

ویدیویی از شعار استقلال آزادی جمهوری ایرانی در خیابان های تهران:

استقلال آزادی جمهوری ایرانی


related post

نوشته ای از عبدالحسین دهقانی

۴۰ دیدگاه برای “ جمهوری ایرانی یا جمهوری دموکراتیک ایران؟”

  1. رستم فرخزاد می گوید:

    تندروی نکنید دوست من.
    به نظر من مقصود را اشتباه برداشت کردید.
    لطفا ابتدا به عبارات زیر دقت کنید:

    Türkiye Cumhuriyeti
    الجمهوریة العربیة المتحدة
    الجمهوریة العربیة السوریة
    و …

    با توجه به تعریف شما در مثالهای فوق هم پس حتما جمهوری از نوع ترکی و جمهوری از نوع عربی باید مد نظر باشد، ولی چنین نیست.

    واژه جمهوری به نوع حکومت برمیگردد و کلمه دگر کشور را مشخص میکند. اصولا چرا فکر میکنید که جمهوری حتما باید یک پسوندی داشته باشد. مگر جمهوری غیر دمکراتیک هم در تعاریف واقعی سیاسی وجود دارد که حال ما دنبال دمکراتیک آن باشیم.

    دوست گرامی کمی عجله نمودید، مطمئن باشید مردم ایران هدفی مانند آنچه در ذهن خود تصور کردید از سر دادن این شعار ندارند و فقط منظور اصلی معترضین حذف واژه اسلامی از نوع حکومت بوده . واژه جمهوری هم نیاز به هیچ پسوند و پیشوندی مانند جمهوری اسلامی و جمهوری خلق و جمهوری دمکراتیک و … ندارد.

    موفق و پیروز و نویسا باشید.

    [پاسخ]

    عبدالحسین دهقانی پاسخ در تاريخ مرداد ۱۱م, ۱۳۸۸ ۴:۴۱ ب.ظ:

    ببینید، وقتی که می گوییم جمهوری سوریه، واژه ی جمهوری بیانگر نوع سیستم سیاسی سوریه است. اما وقتی که می گوییم جمهوری ایرانی، واژه ی ایرانی می شود صفت نسبی برای جمهوری که به معنی نوع جدیدی از جمهوری (جمهوری ایرانی) هست. مثل این است که به جای جمهوری سوریه بگوییم جمهوری سوریه ای یا جمهوری ترکیه ای.

    [پاسخ]

  2. بهزاد می گوید:

    شما اگر در بیابان گیر کرده باشی ، برای رفع تشنگی بجز آب گوارا به چه چیز دیگری رضایت میدهی ؟ شما فکر میکنید که ما درسوپر مارکت مشغول خرید هستیم و انواع و اقسام مارکها پیش رویمان قرار دارد ؟ خیر قربان . گفتن همان چند جمله نیز بهای سنگینی دارد . این حرفها و طعنها را به ما نزنید . لااقل بگذارید روز انتخاب برسد بعد توصیه و سفارش ارسال فرمایید .

    [پاسخ]

    عبدالحسین دهقانی پاسخ در تاريخ مرداد ۱۱م, ۱۳۸۸ ۴:۵۴ ب.ظ:

    بله. چشم.

    [پاسخ]

  3. بهزاد می گوید:

    دوست عزیز منظور شما را کاملن متوجه شدم .نیازی به توضیح بیشتر نبود . این شعار به همان معنایی است که در ابتدا گفتید . مردم این نوع از اسلام را نمی خاهند . جدائی دین از حکومت را میخاهند اما در شرایط موجود راه دیگری برای بیان آن ندارند. اگر بگویند جمهوری دمکراتیک آیا منظورشان را به طور خاص به حاکمان میرسانند. این یک ایستادگی در برابر زیاده خاهی حاکمان برای عبور از جمهوریت فعلی است

    [پاسخ]

  4. حسن می گوید:

    جمهوری مردمی چطوره؟

    [پاسخ]

  5. ارنستو می گوید:

    یه چیزی تو مایه خودرو اسلامی که درش را باز کنی قرآن می خواند(محصول مشترک ایران و مالزی) جمهوری ایرانی هم حتمآ به جای شیر و خورشید و یا این خرچنگی که اکنون وسط پرچم است یک آفتابه وسط پرچم سه رنگ قرار میگیرد. البته با عرض معذرت از حضار محترم

    [پاسخ]

  6. شیوا می گوید:

    هدف از بیان این شعار همانا جدائی کامل دین از سیاست و ایجاد سیستم سکولار در
    کشور هست ,

    [پاسخ]

  7. بهروز می گوید:

    توجه شما به این نکته خیلی مهمه، ولی به هر حال شعار باید وزن و قافیه داشته باشه. پس باید به فکر شعاری جدید بود.

    [پاسخ]

  8. اردشیر دولت می گوید:

    من فکر نمی کنم منظور خاصی بغیر از این که ما جمهوری اسلامی نمی خواهیم در ان شعار باشد. جمهوری یعنی جکومتی که رئیسش از طرف مردم انتخاب می شود. این مگر بد است؟ اگر بگوئیم جمهوری دمکراتیک در حقیقت یک کلمه را دو بار تکرار کرده ایم: یکبار به عربی و یکبار هم به لاتین! یعنی مردمی مردمی!

    [پاسخ]

  9. ImAn می گوید:

    بد نیست که برای یافتن تفاوت یک دولت دموکراتیک و یک دولت ریپابلیک این ویدئو رو ببینید. شرمنده اون دوستانی که در ایران هستند و فیلتر شکن ندارند. ویدئو در یوتوب هست.
    نکته اینکه جمهوری دموکراتیک معنی نداره اصولا”، و در کشوری مثل ایران که پر از اقلیت های قومی هست، یک دولت ریپابلیک می تونه از حق اونها حمایت کنه، در حالیکه دموکراسی به معنی واقعی کلمه همیشه حق رو به اکثریت می ده.
    البته اینها چیزهایی هست که باید در قانون اساسی گنجونده شه و بر اساس اون قوانین قضایی، اقتصادی، و غیره بر پایه اش چیده شه. سعی کنید که ویدئو رو هر جور شده ببینید.
    امیدوارم که بعد از پیروزی این جنبش این اصلاحات به درستی واقع بشه.

    [پاسخ]

  10. ایرج می گوید:

    زیاد سخت نگیرید . بهتر از این نمی شود در تظاهرات های خیابانی و زیر ضربت دژخیمان نا رضایتی ملتی را از نظامی که خود را جمهوری اسلامی می خواند ابراز داشت.
    مردم با این شعار گفتند ما ایرانی هستیم و جمهوری بدون پسوند اسلامی می خواهیم یعنی نظام دینی نمی خواهیم . همین.
    این شعار دقیقا برگردان و از آن خود کردن و امروزی کردن شعاری ست که در انقلاب ۵۷ خمینی و ملاها را بر سرنوشت ایران حاکم کرده بود. مردم به دوبخشین نخستین آن شعار یعنی استقلال و آزادی همچنان وفادارند و آنها را در صدر خواست های سیاسی جنبش خود می شمارند اما قسمت سوم آن یعنی پسوند اسلامی را نفی می کنند . با چه واژه ای ؟ با واژهء ایرانی. و بدین طریق هم به حکومت دینی می گویند نه و هم ایران را در برابر اسلام واجد اولویت ارزشی می شمارند. بازهم می شود توضیح بیشتر داد اما به گمانم کافی باشد

    [پاسخ]

    شاهین دلنشین پاسخ در تاريخ مرداد ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۲:۲۸ ق.ظ:

    درست میگی، نباید زیاد سخت گرفت

    [پاسخ]

  11. ارنستو می گوید:

    البته حرف ایرج اینست که این شعار ماهیت سلبی دارد و نه اثباتی به همین دلیل درست است . راستش را بخواهید من با نوشته آقای دهقانی موافقم که برای این شعار ماهیت اثباتی فرض کرده. سایرین هم سعی در ارائه دلیل برای اثباتی بودن این شعار دارند.
    تناقض اصلی اینست که شعار باید ماهیت سلبی داشته باشد تا موجب این واکنش از طرف نگارنده مقاله نباشد. در واقع کسانی که شعار را داده اند باید می گفتند “جمهوری اسلامی نمیخوایم ” . بهرحال من خواستم توضیح دهم وگرنه از نظر شخصی معتقدم تقابل موجود تقابل آخوندیسم با دیکتاتوری است یعنی گفتمان غالب در جریان جنبش سبز تقابل آخوندیسم با دیکتاتوری است و نه بیش از آن

    [پاسخ]

  12. عبدالحسین دهقانی می گوید:

    دوستان. صحبت من سر واژه ی جمهوری نیست. بحث روی اصطلاح جمهوری ایرانی ست. سعی می کنم در مطلب بعدی در مورد بهترین نوع سیستم حکومتی بنویسم. حوادث مختلف به شکلی زنجیره وار و سریع کشور ما را دچار تحولی عمیق خواهد کرد و اگر دیر بجنبیم عده ای موج سوار افکار خود را به نام آزادی و دموکراسی به ما قالب خواهند کرد ( همان اتفاقی که سال ۵۷ افتاد). در قانون اساسی آینده هیچ نکته ی مبهمی نباید وجود داشته باشد در غیر این صورت سه چهار دهه دیگر و چند نسل بعدی قربانی عدم شفافیت خواهند شد.

    [پاسخ]

  13. شاهین دلنشین می گوید:

    با «جمهوری انسانی» چطوری؟ راستی، حالا که رَعی مثبت به
    انقلاب، مسابقه‌ی دو.ی صد متر نیست
    http://renddeaalamzuzzz.blogspot.com/2009/08/blog-post_04.html
    دادی، پس چه بهتر که دست به دست دهیم و قرار زیر را در بالای سایت لبلیغ کرده و آن را به قراری ثابت و تغییرناپزیر تبدیل کنیم:

    قرار ما، جمعه ی اولِ هرماه، ازعصر تا غروب یا شبِ بعد از ظهر
    تــــوی خــیابـانها و میـادیــــن، و فراموش نـکن نازنین، حق گردش را
    و در این روز غریبه ها و آشناها، اگر بدهند به هم سلام و دست
    خیـــلی خـــــــــوب است، حتا اگر بکار بَرند دستکش را

    [پاسخ]

    شاهین دلنشین پاسخ در تاريخ مرداد ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۵۷ ب.ظ:

    این «جمعه» اشتباهی اومده. «شنبه» درسته

    [پاسخ]

  14. سعید می گوید:

    سلام دوست گرامی
    در مورد “جمهوری ایرانی” و همچنین نقدی بر این نوشته ی شما در آدرس زیر مطلبی نوشتم. موفق باشید.
    http://ssahraei.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

    [پاسخ]

  15. مجید می گوید:

    سوال خوبی مطرح کردی ولی از ابتدا هنگامی که این شعار را شنیدم خیلی خوشم آمد و خود به خود فکر کردم منظور از جمهوری ایرانی سیستمی است که متعلق به همه مردم ایران باشد. برای ایرانی ها باشد. من این را به عنوان برابری و برادری تعبیر می کنم. خصوصا با توجه به اینکه ما در ایران نژاد ها و زبانها و قومیت های گوناگونی داریم که مدتهاست رنج کشیده اند. اگر یک واژه باشد که بتواند همه ما را زیر یک سقف نگه دارد همین ایرانی بودن است و برای اتحاد ایران این شعار لازم است. هنوز هم این شعار را خیلی دوست دارم.

    [پاسخ]

  16. محمدرضا می گوید:

    جمهوری ایرانی…
    غیرت تعصب حمیت مردانگی(کذا) افتخار
    نمی دانم!

    [پاسخ]

  17. رضا می گوید:

    همه کشور های جهان دارای یک اسم رسمی می باشند که در انتخاب آن آزاد هستند. مثل ایالات متحده آمریکا. کشور ها اسم خود را به سازمانی (که الان اسمش خاطرم نیست) اعلام کرده و از آن به بعد تحت همان نام در سطح بین المللی شناخته می شوند. در ضمن کشور ها دارای یک سیستم حکومتی هم هستند که می تواند با نام کشور یکی باشد و یا نباشد (مثل آلمان). نام رسمی کشور آلمان، جمهوری فدرال آلمان است و سیستم حکومتی آن نیز جمهوری فدرال. در حالیکه سیستم حکومتی آمریکا نیز همین بوده ولی نام آن جمهوری فدرال آمریکا نیست !
    پس معلوم شد که چندین سیستم حکومتی وجود دارد و کشور ها یکی از آن را برای خود انتخاب می کنند: جمهوری پارلمانی، جمهوری فدرال، نظام ریاستی، پادشاهی مشروطه، پادشاهی مطلق، جمهوری سوسیالیستی و … اما در انتخاب نام آزاد هستند. داستان ایران کمی متفاوت و عجیب غریب است. تا پیش از انقلاب، نام رسمی ایران ” دولت شاهنشاهی ایران ” و به انگلیسی Imperial State of Iran بود و نوع حکومت آن هم پادشاهی (تا اینجا همه چیز درست). اما بعد از انقلاب نام رسمی ایران به جمهوری اسلامی ایران (باز هم تا اینجا درست) تغییر پیدا کرد و سیستم حکومتی آن هم ” جمهوری اسلامی ” !!!!! شد. در صورتیکه چنین سیستم حکومتی تا پیش از ۵۷ وجود نداشته و با انقلاب ایران اختراع شده است. جالب است به غیر از ایران ۳ کشور دیگر در جهان هستند که سیستم حکومتی آنها جمهوری اسلامی (پادشاهی مخفی) است و جالب تر اینکه هیچ کدام از آنها شبیه به هم نیست و تنها در نام مشترک هستند : پاکستان، افغانستان و موریتانی.
    مسئله ” جمهوری ایرانی ” درست است. به فرانسه و ایتالیا نگاه کنید. نام آنها به انگلیسی French Republic و Italian Republic است که جمهوری فرانسوی و جمهوری ایتالیایی معنا می شوند اما در علم سیاست به جمهوری فرانسه و جمهوری ایتالیا شناخته می شوند. در واقع به جای Republic of France شده است French Republic. مثل اینکه در کشور ما هم همین اتفاق بیفتد و به جای Republic of Iran بنویسیم Iranian Republic که شیک تر هم بوده و حروف اول آن (IR) با دامنه اینترنتی ما هم جور در میاید ( ir. ). همانند فرانسه ( fr. )

    موفق باشید.

    [پاسخ]

  18. محمد علی ابراهیمی می گوید:

    اللهم احفظ قائدنا علیا الخامنه ای و العن اعدائه و المخالفینه الی یوم الدین ……..

    اللهم انصر الاسلام و المسلمین ………..

    دشمن این حکومت همان دشمنان سر سخت اسلام هستند ………..

    [پاسخ]

    جواد بهار پاسخ در تاريخ آذر ۲۶م, ۱۳۸۸ ۲:۲۴ ب.ظ:

    بیخودکردی

    [پاسخ]

  19. فرید صلواتی می گوید:

    تشکر می کنم از شما جناب آقای دکتر احمدی نژاد .لطفا مرا عفو بفرمایید

    [پاسخ]

  20. milad می گوید:

    سلام. تو رو خدا بگو من چطوری عضو بالاترین می تونم بشم؟؟؟؟

    [پاسخ]

  21. محمد علی ابراهیمی می گوید:

    الله اکبر جانم فدای رهبر
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    استقلال ازادی جمهوری اسلامی
    مرگ بر جمهوری ایرانی ……
    و بالاخره جنبش سبز امویان پس از حماقت ۱۶ اذر شکسته شد ……

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ بهمن ۵م, ۱۳۸۸ ۹:۱۶ ب.ظ:

    هز اینکه اسم حسینه شرمم میاد چون عربیه.خاک برسرت اگه یه ایدئولوژی بخواد جا جای وطنتو بگیره.دیگه حرفی باهات ندارم.

    [پاسخ]

  22. محمد علی ابراهیمی می گوید:

    جمهوری ایرانی را با خود به گور ببرید ……
    بیچاره ها این قدر مانند سگان کتک خوردید کم نبود …….
    جمهوری اسلامی هست تا اسلام هست ………
    اللهم عجل لویک الفرج

    [پاسخ]

  23. reformer می گوید:

    ایرانی اهل خون نیست.اهل سرکوب و قتل و دیوانگی نیست.
    جمهوری ایرانی.جمهوری‌ای که در قالب ایرانی با اخلاق و فرهنگ ایرانی شکل بگیره.جمهوری‌ای که بجای تعصبات بی‌جا به علم و فرهنگ و هنر از نوع «ایرانی» توجه کنه.نه الزاما «عربی»؛ که وقتی تلویزیون رو روشن میکنی بجای جملات عربی،فارسیش رو بشنوی.جمهوری‌ای که با اخلاق ایرانی بنیان نهاده بشه.جمهوری‌ای که ایرانیت(البته «ایرانیت اشتباهه ولی برای درک بهتر این پسوند مورد نیازه) درش جای داشته باشه.
    فرهنگ ایرانی روی علم و هنر میچرخه. خونخوار نیست.ایرانی فهیم و آرومه.اگر به دنبال ایدئولوژی «جمهوری ایرانی» میگردی این هم تعریفش!
    خطاب به “محمد علی ابراهیمی”: لطفا کمی ادب داشته باشید!

    [پاسخ]

  24. reformer می گوید:

    خطاب به “محمد علی ابراهیمی”: اگر کمی فکر باز داشته باشید بجای فرضیه سازی درباره‌ی دشمنان فلانی نتیجه میشود که دشمنان فلانی هم هستند کمی به عقاید دیگران هم احترام میگذاشتید بسیار خوب بود.شما عقاید سیاسی خود را قبول دارید و کس دیگر هم عقاید خود را.سعی کنید بجای بددهنی با دیگران با آنان «حرف» بزنید.

    [پاسخ]

  25. مهدی می گوید:

    از کوزه همان برون طراود که در اوست ! از آقای ابراهیمی و هم فکرانش
    انتظاری بیش از این نمیرود .

    [پاسخ]

  26. pf می گوید:

    گرچه حرف های شما درسته اما باید به این موضوع توجه کرد که ایران یک جامعه ی سنتی و سنت گراست ودین هم یکی از چیز های مربوط به سنت است باید به این موضوع توجه داشت که نمی شود تهران را با جا های دیگر ایران مقایسه کرد و مثلا وقتی به کرمان و جاهایی که محروم اند برویم می بینیم افکار مردم ا ما کاملا متفاوت است و چون اکثریت ایران محروم اند پس موافق این حکومت هستند اگر قبول ندارید گزارش ۲۳نهاد اطلاعاتی آمریکا و ۱۳ نهاد اطلاعاتی انگلیس را بخوانید آنگاه مطمئن می شوید و ما باید به تفکر اکثریت احترام بگذاریم

    [پاسخ]

  27. ایرانی می گوید:

    بد نیست این مطلب که درباره حمله اعراب به ایران است را که البته ممکن است به دلیل wiki بودن نتوان به آن استناد کرد اما کاملا با عقل جور در می آید را مطالعه بفرمایید:

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87_%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D8%A8_%D8%A8%D9%87_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    [پاسخ]

  28. shayan می گوید:

    سلام

    این کلیپ بچه‌های دانشگاه شریف درست کردند

    خوشحال میشم اگه تو بلاگتون بذارین و از بچه‌ها حمایت کنید

    http://www.youtube.com/watch?v=rjvhrPYG2QI

    [پاسخ]

  29. محمد علی ابراهیمی می گوید:

    اولین نوبت بنی صدر نفس خود را خوار کرد

    هجده تیر دشمن را خاتمی تکرار کرد

    این زمان هم میرحسین با پوشش خط امام

    دشمن را با ولایت باز هم تکرار کرد

    هر سه ساداتند لیکن بی بصیرت بی ولی

    دین احمد را نباید از خطر انکار کرد

    دین فروشانی که با بیگانه همره گشته اند

    دیدی آخر حرمت خون شهیدان کار کرد؟

    گر چه تمثال خمینی پاره شد در دستشان

    امت ایران زمین را این چنین بیدار کرد

    [پاسخ]

  30. محمد علی ابراهیمی می گوید:

    و حالا چشم باز کنید ای کور دلان و دشمنان اسلام ……
    باری دیگر یزید و معاویه زنده شدند و بر حسین تاختند …….
    امویان سبز حرمت سید الشهدا علیه الصلاه و السلام هم نگه نداشته و به ساحت مقدس او جسارت کردند …….
    ایا هنوز هم خوابید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    علی (ع) در خطبه ای، مردم را به یادآوری مرگ سفارش می کند؛

    « ای مردم! شما را به یادآوری مرگ، سفارش می کنم، از مرگ کمتر غفلت کنید، چگونه مرگ را فراموش می کنید در حالی که او شما را فراموش نمی کند؟ و چگونه طمع می ورزید در حالی که به شما مهلت نمی دهد؟ مرگ گذشتگان برای عبرت شما کافی است. آنها را به گورستان حمل کردند، بی آن که بر مرکبی سوار باشند، آنان را در قبر فرود آوردند بی آن که خود فرود آیند. چنان از یاد رفتند گویا از آبادکنندگان دنیا نبودند و آخرت همواره خانه شان بود! آنچه را وطن خود می دانستند از آن رمیدند و در آنجا که از آن می رمیدند، آرام گرفتند، و از چیزهایی که با آنها مشغول بودند جدا شدند، و آنجا که سرانجامشان بود ضایع کردند، اکنون نه قدرت دارند از اعمال زشت خود دوری کنند، و نه می توانند عمل نیکی بر نیکی های خود بیفزایند. به دنیایی انس گرفتند که مغرورشان کرد، چون به آن اطمینان داشتند، سرانجام مغلوبشان کرد.»

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ بهمن ۵م, ۱۳۸۸ ۹:۲۶ ب.ظ:

    دمت گرم برادر.ولی به جای طرفداری از یه مشت عرب بوگندو برو بره خودت یه سری قهرمانای دیگه پییدا کن.انقد با مردم دشمنی نکنین شما بسیجیا.خره این حکومت که بالاخره رفتنیه.باباتابلوئه.منم تا ۱ سال پیش فکر نی کردم حالا حالا ها.مردم ایران احساساتین.خره همتنو می کشنا.بابا جان اصلا گور پدر من.عقل ناقص خودت چی میگه میگه؟ نمیشه که اخه اینجوری.صدها بار تو طول تاریخ اتفاق افتاده.احمق سر همون علی هم اتفاق افتاد تو اون کوفه خراب شده.ای بابا.نماز روزه هات قبول!

    [پاسخ]

  31. reformer می گوید:

    ادبیات خیلی خوبی داری(محمد علی ابراهیمی)
    “باری دیگر یزید و معاویه زنده شدند و بر حسین تاختند …….” کاملا درسته!!
    زنده باد حقیقت

    [پاسخ]

  32. محمد امین می گوید:

    اخطار شدید مردم به مقامات و سران ایران اسلامی

    اخطار شدید مردم به مقامات و سران این کشور اسلامی که اگر به این اتفاقات اخیر رسیدگی و برخورد نکنید خودمان مانند دهه ۶۰با مجرمین و آشوب گران برخورد خواهیم کرد.

    تمام دنیا دیدند که حرامیان سبز پوش در روز عاشورا چه هلهله و شادی برپا کردند.تعدادی از جوانان مارا کشتند و مکان های عمومی مارا نابود کردند.عده زیادی را از جمله زنان و مردان عزادار حسینی را مورد حمله قرار دادند و مجروح کردند.قرآن را به آتش کشیدند.پرچم های امام حسین را پاره کردند.

    شما مقامات و سران کشور در جریان بی حرمتی به امام راحل وهتک حرمت به ایشان برخورد جدی ای نکردید و این مردم بودند که با راهپیمایی عظیمی با این فتنه گران برخورد کردند اما کار خاصی را از شما مسئولین ندیدیم.واین بی شرمان باز به کار خود ادامه دادند.

    اما این بار دیگر فرق میکند.این بار به سید و شهدا و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع)در روز عاشورا بی حرمتی کردند.به خون شهیدان و به امام خمینی (ره)و به اصل ولایت فقیه بی حرمتی کردند.

    ما از شما اشد مجازات را برای این منافقین،این فتنه گران میخواهیم،واین اخطار را به شما میدهیم که اگر این بار ذره ای کوتاهی کنید خودمان دست به کار میشویم و شر این منافقین و معاویه و شمر صفتان را از این کشور از اسلام پاک میکنیم.دیگر خون مردم ایران به جوش آمده است.دیگر نمی خواهیم دشمنان قسم خورده این کشور و دین اسلام از این رفتار راضی و خوشنود باشند.

    [پاسخ]

  33. mina می گوید:

    شما چقدر ابله هستید که دارید وسط دعوا نرخ تعیین می کنید. ضایعه خارج نشینی همین جهالت ها را هم دارد.

    [پاسخ]

نوشتن دیدگاه